Пропускане към основното съдържание

Дълги поредици, които ме е страх да захвана

Здравейте, читатели и мечтатели!
.
.
.
Привет, драги читатели! Случва ли ви се често хората около вас да говорят за една поредица, да я възхваляват и да се изказват само чрез суперлативи за нея, а вие да не можете да се включите в разговора им по простата причина, че поредицата е прекалено дълга и вас ви е страх да я започнете?
Честно казано, това на мен ми се случва доста често и колкото повече чакам, тези поредици продължават да стават все по-дълги и по-дълги. За това и реших в най-скоро време да започна една по една да прочета поредиците в списъка си и вече да престана да бъда аутсайдерът в тези книжни разговори.
А тези са поредиците, които са с най-голям приоритет в списъка ми с непрочетени книги.
"Друговремец" - Диана Габалдон
Започвам да си мисля, че аз съм последният човек на света, който да не е прочел поредицата или пък гледал сериала. Това е така, защото си обещах да не започна да гледам сериала преди да съм прочела книгите и въпреки любовта си към истории за пътуване във времето, все още не мога да се престраша да започна тази предостатъчно дълга за мен поредица. 
Издадените книги в България за момента са 3 (мисля, че четвъртата ще излезе съвсем скоро), докато в чужбина са цели 9. В случая не бройката на книгите, а обемът им ме кара да се страхувам. Всяка от книгите е разделена на 2 части, а страниците на всяка една от тях са приблизително към 900. Това ми беше достатъчна причина, за да стоя настрана от тези "тухли", но вече реших, че е настъпило времето да се изправя пред страховете си...
"Колелото на времето" - Робърт Джордан
Най-епичното от най-епичните. Цяла фентъзи поредица от 14 книги, всяко от които по около 700 страници. Известна и забележителна история с голямата плътност на повествованието и с много сложни детайли на измисления свят.
"Колелото на времето се върти и вековете идват и си отиват, оставяйки спомени, които се превръщат в легенди. Легендите заглъхват в мит и дори митът отдавна е забравен, когато породилият го век се върне отново. В Третия век, Века на пророчеството, на косъм висят самият Свят и самото Време. Онова, което е било, което ще бъде и което е, може да падне под властта на Сянката."
Готова ли съм за тази епична сага? -  Не, не съм. 
А ще бъда ли някога? - Надявам се.
"Скълдъгъри Плезант" - Дерек Ланди
За тази поредица нищо не знам освен факта, че се води измамно детска (което смятам, че не пречи да е умопомрачително интересна) и че се разказва за митични същества и свят на свръхестествено. 
Поредицата се състои от към 11-12 книги, но има и доста новели към нея, за които не съм сигурна дали са издадени на български език. Също така и нямам представа дали поредицата е завършена или не... Ако някой знае, може да ми сподели.
За щастие, този път книжките са в нормален обем (към 300 стр. всяка една) и има голяма вероятност в най-скоро време поне да прочета първата. 
"Братството на Черния кинжал" - Дж. Р. Уорд
Още една фентъзи поредица, но този път с нотка на романтика. 
"В сенките на нощта в Колдуел, Ню Йорк, бушува ожесточена и смъртоносна война. Последните вампири са безмилостно преследвани и избивани от Обществото на лесърите – организация на лишени от души  ловци, които не се спират пред нищо, за да унищожат враговете си. Шестима изключителни воини, най-добрите бойци на вампирите, обединени в Братството на черния кинжал, имат за задача да спасят расата си от гибел."
Честно казано, тази анотация ми беше предостатъчна, за да се наглася, че искам да прочета тази книга и като цяло поредицата.
Книгите са 15 на брой, а аз колкото повече отлагам прочитането ѝ, авторката продължава да издава и поредицата става все по-дълга и по-дълга. Точно затова реших, че когато поискам да прочета фентъзи история, тази книга ще е първата, към която ще се обърна.
"Мъглороден" - Брандън Съндерсън
Мъглите властват нощем.
Денем светът принадлежи на лорд Владетеля...
Изключително много ме е срам да призная, че не съм прочела тази епична поредица, още повече пък че дори не знам за какво става въпрос. 
Тъй като съвсем скоро открих фентъзи жанра, смятам че все още се пречислявам към непросветените в нея и докато стигна до тази поредица ще трябва да извървя доста дълъг път. 
Все пак в даден момент от живота си възнамерявам да я прочета, но се съмнявам това да е скоро. Но както много добре знаете: "По-добре късно, отколкото никога".

Това бяха само част от поредиците, за коите не спира да се говори, и които аз все още не съм прочела. 
Този мой списък е прекалено дълъг, за да мога да ви говоря за всички поредици в нея, но все пак трябва да се започне от някъде.
Въпрос: И вас страх ли ви е от дълги поредици?

Коментари

  1. Страх ме е от дълги поредици, да. Просто изискват много задълбаване и вникване в текста, не са за разтуха и отнемат време. Но пък когато съм започвал такива, никога не съм съжалявал. Дълго време слушах познати да обсъждат книгите на Джордж Мартин от поредицата "Песен за огън и лед" и дълго време странях от заглавията, точно заради дължината им. Обаче най-накрая се престраших и... велики са. Обсебващи. Сега чакам да се престраша, че най сетне да почна някоя от тухлите на Сандерсън. Така де, (почти) всички го хвалят :) Много добър материал, оздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. О, да, определено страня от дълги поредици - не знам дали ме плашат или предварително се настройвам, че четенето ще бъде страааашно дълго и затова и не посягам към тях.
    Аз може би съм една от малцината, които не са чели:
    - поредицата на Роулинг за "Хари Потър" (да, да, срамота!)
    - поредиците на Сара Дж. Маас - "Дворовете" и "Стъкления трон"
    - поредицата "Огън и лед" на Дж.Р.Р.Мартин
    - поредицата на Дж.Р.Уорд "Братството на тъмния кинжал"
    - "Патрулите" от Сергей Лукяненко
    и още много други.
    Първа книга на "Скълдъгъри плезънт" я започнах и вече преполових, само защото синът ми искаше да я чете, а аз не бях сигурна дали е подходяща за деца под 10г. Засега става и за по-млада аудитория, но ще видим за следващите.
    Е, коментарът ми стана дълъг като поредиците, които избягвам да чета :)
    Успех в четенето на твоите, когато и да се решиш да ги подхванеш.

    ОтговорИзтриване
  3. Чел съм Скълдъгъри няколко пъти и сега си търся някоя подобна само че не намирам.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Ревю | "Луди богаташи" - Кевин Куан

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Лукс, висша мода, богатство, интриги и драма! До всичко това може да достигнете, ако прочетете бестселъра на Кевин Куан - "Луди богаташи". Една съвременна любовна история, която ще ви заплени още с първите си страници и заинтригува с пикантните детайли от начина на живот на богаташите в Далечния Изток впоследствие. Едно брилянтно четиво, с което можете да разпуснете, но и четиво, което ще остане за дълго в читателската ви памет. Автор: Кевин Куан Година на издаване:  2018 Страници: 496 Корична цена: 19.9  лв. Издателство: Егмонт; импринт "Анишър" Когато нюйоркчанката Рейчъл Чу се съгласява да прекара лятото с приятеля си Никълъс Йънг в родния му Сингапур, тя си представя спокойна семейна обстановка и неповторими мигове с любимия мъж. Родният дом на Ник прилича по-скоро на дворец отколкото на спокойна семейна къщичка.Това, което Ник е пропуснал да й спомене обаче, са няколко незначителни детай

Ревю | "180 секунди" - Джесика Парк

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Днес съм тук, за да си поговорим за книгата, която ме разчувства толкова много, че буквално плаках с часове. Книгата, която може би повърхностно погледнато изглежда лека и неангажираща, а отвърне разгърната преобръща светове... Става дума за  нашумялата скоро книга  "180 секунди" от Джесика Парк - една абсолютно  брилянтно написана история за приятелство, любов и най-вече за истините и трудностите на живота.   Автор:  Джесика Парк Година на издаване: 2019 Страници: 320 Корична цена: 15.9  лв. Издателство: ICU В началото на книгата се срещаме с Алисън - едно необикновено момиче, което не може да допусне никого до себе си. Израснала в десетки приемни семейства, тя се е научила да оцелява по свой собствен изстрадан закон: да не се привързва към нищо и никого, защото всичко е преходно и за кратко. Дори и след като е осиновена, тя все още не може напълно да се довери на любящия и всеотдаен Саймън, който прави всичко п

Ревю | "Двор от мъгла и ярост" - Сара Дж. Маас

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Преди известно време бях споделила с вас мнението си за  "Двор от рози и бодли"  от Сара Дж. Маас, която се оказа леко разочароваща за мен.  Въпреки нежеланието си да продължа поредицата, аз захванах втората,  а именно - "Двор от мъгла и ярост", която пък от своя страна се превърна в една от най-любимите ми книги. Не знам по какъв начин да ви опиша какво изпитвам към тази книга - предубеденост в началото, любов към средата и изключителни обрати към края, които ме оставиха с отворена уста. Една книга, която ще заслужи отделеното за нея време докрай. Дайте ѝ шанс, определено няма да съжалявате. РЕВЮТО СЪДЪРЖА СПОЙЛЕРИ ЗА КНИГА ПЪРВА! Автор:   Сара Дж. Маас Година на издаване: 2017г. Страници: 720   Корична цена: 24.90  лв. Издателство: Егмонт  Фейра оцеля от хватката на Амаранта и се завърна в Двора на пролетта, но на висока цена. Въпреки че вече притежава силите на Върховен елф, сърцето ѝ остав