Пропускане към основното съдържание

Ревю | "Гондолата на времето" - Ева Фьолер

Здравейте, читатели и мечтатели!
.
.
.
Първото ми ревю за годината ще бъде и за първата прочетена от мен книга за новата година. Доста се чудих с коя книга да започна годината си, но се спрях именно на тази. Става въпрос за "Гондолата на времето", първата книга от поредицата "Пътуване във времето" на Ева Фьолер, (издадена от издателство Ибис). Не съжалявам за избора си. Книгата е много приятна и лека за четене, тъкмо за да може да се съвземете от изминалите празници.
Автор: Ева Фьолер
Година на издаване: 2015
Страници:374
Корична цена:13.9 лв.
- - - - -
В книгата се срещаме с нашата главна героиня Ана, която е на почивка със своите родители и прекарва горещите летни дни разхождайки се из улиците на Венеция сама, докато родителите ѝ са на работа. По време на една от разходките си вниманието ѝ е привлечено от една червена гондола. Интересно. Не са ли всички гондоли черни? След няколко дни, когато по време на известната Историческа регата Ана е бутната във водата, тя бива спасена от мистериозно момче, което я издърпва в червената гондола. Преди Ана да успее да се съвземе въздухът около нея започва да трепти и светът изчезва.
Когато Ана отваря очи, тя разбира, че годината е 1499 и тя съвсем неочаквано се е озовала в миналото. Не ѝ остава нищо друго освен да се справи със ситуацията и да се адаптира към средата, където липсват ежедневната ѝ козметика, топлата вода и любимият ѝ таблет. Нещата се объркват още повече, когато тя не може да изговоря някои думи и изречения и става ясно, че пътешествието ѝ съвсем не е случайно. Ана е изправена пред сложни решения, които могат да определят бъдещето на Венеция и целия свят.
- - - - -
Книгата ме спечели още със заглавието си. Като голям почитател на пътешествията във времето нямаше как да пропусна да прочета тази книга. Не знаех кога щях да я прочета, ако не я бях взела сега. Имам чувството, че съм имала нужда точно от тази книга за добър старт на новата година. Книгата ме зареди с доста положителни емоции и вече нямам търпение за останалите две книги. 
Книгата получи от мен 4 звезди⭐Отнех една звезда, тъй като имах съвсем малко повече очаквания, отколкото книгата ми даде. 

Критериите, по които оцених книгата са:
☁️Оригиналност и развитие на сюжета.
Оригиналността на сюжета определено получава звезда. Въпреки, че има множества книги за пътуване във времето, тази книга е уникална по свой собствен начин. В книгата имаше доста неочаквани моменти и обрати. С развитието си, сюжетът определено ме очарова. Историята е изключително сладка с лек романтичен оттенък в нея. Не мога да не кажа, че романтичният дух ме завладя именно с тази книга. Имаше един момент, в който бях задържала дъха си, което разбрах чак като се задавих. Книгата ще владее ума ми в продължение на месеци.
☁️Стил на автора.
Както вече казах, книгата е изключително приятна за четене, така че не разбирате, че е свършила, докато не осъзнаете, че вече няма страници за прелистване. Книгата е написана от първо лице ед. ч., което ясно дава представата през какви препятствия изминава главната ни героиня по време на пътешествието си до 1499г.

☁️Изграждане на героите.
За съжаление точно тази категория не успя да вземе звездата от мен.
Изграждането на героите ми се стори не на ниво, в сравнение със стила на авторката. Имаше моменти, в които просто се чудех как може в един момент героите да разсъждават по един начин, а в следващия по съвсем друг. Не разбирах действията им и определено не ми хареса и някои аспекти от мисленето им.
☁️Връзка с героите.
Въпреки, че не ми харесаха разсъжденията им, още от началото на книгата започна една градация на връзка между нас. Не бях много обвързана с главната ни героиня, а със Себастианчо. 😍😍 Била съм в много сходни ситуации, в каквито се намираше и той. Тази наша обща черта, някак си успя да ме спечели и дебнех моментите, в който той се изявяваше. Не мисля, че това е една от най-силните ми връзки с герои, но все пак е била връзка, която ме подтикна да дам звездата в тази категория.
☁️Въздействие.
Доста се чудих дали книгата заслужава звездата за тази категория. Книгата ми въздейства. но не по начина по който аз очаквах. Въпреки всичко, реших да ѝ подаря звездата, тъй като ме остави с доста положителни емоции. Епилогът на книгата беше просто... перфектен. Също така, книгата се води YA, обаче има и доста интересни описания за начина на живот на хората от 15век. Тя ми помогна доста да изградя мнението си за този период. Определено не става дума за колко чисти са били хората 🤣🤣
Това беше моето ревю за тази интересна приключенска книга. Надявам се да съм ви помогнала да разберете дали това е книгата за вас или не. Уютни снежни дни! Ще се видим скоро! 😙😙

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ревю | "Луди богаташи" - Кевин Куан

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Лукс, висша мода, богатство, интриги и драма! До всичко това може да достигнете, ако прочетете бестселъра на Кевин Куан - "Луди богаташи". Една съвременна любовна история, която ще ви заплени още с първите си страници и заинтригува с пикантните детайли от начина на живот на богаташите в Далечния Изток впоследствие. Едно брилянтно четиво, с което можете да разпуснете, но и четиво, което ще остане за дълго в читателската ви памет. Автор: Кевин Куан Година на издаване:  2018 Страници: 496 Корична цена: 19.9  лв. Издателство: Егмонт; импринт "Анишър" Когато нюйоркчанката Рейчъл Чу се съгласява да прекара лятото с приятеля си Никълъс Йънг в родния му Сингапур, тя си представя спокойна семейна обстановка и неповторими мигове с любимия мъж. Родният дом на Ник прилича по-скоро на дворец отколкото на спокойна семейна къщичка.Това, което Ник е пропуснал да й спомене обаче, са няколко незначителни детай

Ревю | "180 секунди" - Джесика Парк

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Днес съм тук, за да си поговорим за книгата, която ме разчувства толкова много, че буквално плаках с часове. Книгата, която може би повърхностно погледнато изглежда лека и неангажираща, а отвърне разгърната преобръща светове... Става дума за  нашумялата скоро книга  "180 секунди" от Джесика Парк - една абсолютно  брилянтно написана история за приятелство, любов и най-вече за истините и трудностите на живота.   Автор:  Джесика Парк Година на издаване: 2019 Страници: 320 Корична цена: 15.9  лв. Издателство: ICU В началото на книгата се срещаме с Алисън - едно необикновено момиче, което не може да допусне никого до себе си. Израснала в десетки приемни семейства, тя се е научила да оцелява по свой собствен изстрадан закон: да не се привързва към нищо и никого, защото всичко е преходно и за кратко. Дори и след като е осиновена, тя все още не може напълно да се довери на любящия и всеотдаен Саймън, който прави всичко п

Ревю | "Дейзи Джоунс & The Six" - Тейлър Дженкинс Рийд

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Днес съм тук, за да ви разкажа за книгата, която ме разби емоционално и промени изцяло начина ми на мислене. Книгата, която изобщо не беше по моя читателски вкус, а сега вече е част от мен. Ако трябваше да ви я опиша с една - единствена дума, то аз бих казала, че е НЕВЕРОЯТНА. Най-сърцераздирателна история, която някога съм прочела, а чета много такива. Говоря за сравнително новата книга на книжния пазар - "Daisy Jones & The Six" от Taylor Jenkins Reid, която е налична на българския книжен пазар от 18 юли!               Автор: Тейлър Дженкинс Рийд Година на издаване: 2019г. Страници: 480   Корична цена:  18лв. Издателство: Locus Books Всички знаят за успешната рок група "Daisy Jones & The Six", но никой не знае защо се разделят във върха на своята кариера и известност... до момента, в който всичко ни се изяснява . 60-те години на 20 век: Дейзи Джоунс е самотно момиче в огромният Л.А.