Пропускане към основното съдържание

Ревю | "Стоте" - Кас Морган

Здравейте, читатели и мечтатели!
.
.
.
Добро утро, драги читатели! Днес реших да ви споделя мнението си за една доста нетипична за мен книга, за "Стоте" от Кас Морган. Казвам нетипична, защото рядко чета научна фантастика, а още по-рядко чета книга след като вече съм гледала екранизацията ѝ. Не ме разбирайте погрешно, нямам предрасъдъци от сорта на "няма да чета книгата, защото вече съм гледала филма/сериала", но случаят с тази книга беше сравнително особен, защото предварително знаех, че книгата е доста по-различна от сериала. 
Да, наистина има много разлики между книгата и екранизацията, а на мен ми беше неизбежно да ги сравнявам, тъй като първата ми среща със "Стоте" беше именно със сериала. Но въпреки това книгата ми допадна изключително много и я прочетох за по-малко от 3 часа, и то докато си чакам реда пред зъболекарския кабинет...
Автор: Кас Морган
Година на издаване:2018
Страници:284
Корична цена:12.9 лв.
Издателство: Ибис
След края на опустошителна ядрена война човешкият род живее на космически кораби далеч над радиоактивната повърхност на Земята. Сега сто непълнолетни нарушители - без които обществото спокойно може да съществува - са изпратени на опасна мисия: да колонизират повторно планетата. За тях това може да се окаже втори шанс за живот... или самоубийствена мисия.
Стоте се озовават в дива земя, а ги преследват и тайните от миналото им. Сега трябва да се борят, за да оцелеят и да изградят ново общество на една потънала в разруха планета. Никой от тях не е роден за герой, но всички те може да се окажат последната надежда на човечеството...
Никой не е стъпвал на Земята от векове – досега.
Честно да ви кажа не започнах книгата развълнувана и ентусиазирана, а я захванах само и защото ми беше под ръка и нямах особено голям избор. След като я започнах  ми беше леко странно - все едно гледах сериала, но в по-задълбочен вариант. Само след 20 страници вече нямах намерението да спирам. Чувството, което изпитвах по време на прочитането ѝ е все едно летях измежду страниците. Определо Кас Морган умее да пише и постоянно да държи читателя под напрежение.
За разликата от множеството книги, в които главните ни герои са двама, тук Кас Морган ни запознава с четирима, всеки със свой собствен възглед над нещата и готов на всяка цена да промени хода на събитията.
Кларк  - момичето, което преживява множество загуби и страдания, момичето станало свидетел на ужасяващи събития и просто... самотното момиче, изгубило вяратa си във всичко.
Белами.  Грижовен брат - готов на всичко за малката си сестра, подготвен оцеляващ и добър приятел. Към всичко това може и да добавите стоплящите душата близки моменти с Кларк... Влюбена съм в образа на Белами още от сериала, а книгата само успя да затвърди любовта ми къв него.
Уелс. В посветените на Уелс глави най-често проследяваме (глупавите) постъпки, които в миналото е предприел и терзанието им за тях в настоящието. За разлика от сериала, където Кларк поема отговорността да води групата им, в книгата лидерската позиция заема Уелс, което донякъде оправя ситуацията с грешките...
Глас. С нетърпение очаквах главите посветени на нея. Образа ѝ ме плени до такава степен, че в дадени моменти осъзнавах, че съм спряла да чета и просто съм се замислила. В тези глави отново сме в Космоса и разглеждаме по-скоро личните отношения и драматичното развитие на живота на Глас, които карат дори и нас читателите да изтръпнем от очакване...
Със своите неочаквани обрати и нажежени моменти книгата не отстъпва с нищо на екранизацията си. Дори книгата ме спечели една идея повече, заради любовта между Кларк и Белами, които така и от 6 години насам в сериала не можаха да се съберат...
Не знам какъв жанр бива определен "Стоте", но за мен е нещо между антиутопия и научна фантастика, което я превръща в идеалното четиво за множество хора. 
Моменти изпълнени с трепет и очакване, любовни моменти и шокиращи разкрития са само част от това, което ще откриете ако прочетете тази книга. А и както вече отбелязах тя е перфектното четиво за разпускане и релакс...

П.П. Само не мога да разбера защо корицата е филмовата, след като героите не са същите?
Любим цитат: "Но пък точно най-красивите неща са тези, които могат да ти причинят най-голяма болка"
Оценка:

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ревю | "Луди богаташи" - Кевин Куан

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Лукс, висша мода, богатство, интриги и драма! До всичко това може да достигнете, ако прочетете бестселъра на Кевин Куан - "Луди богаташи". Една съвременна любовна история, която ще ви заплени още с първите си страници и заинтригува с пикантните детайли от начина на живот на богаташите в Далечния Изток впоследствие. Едно брилянтно четиво, с което можете да разпуснете, но и четиво, което ще остане за дълго в читателската ви памет. Автор: Кевин Куан Година на издаване:  2018 Страници: 496 Корична цена: 19.9  лв. Издателство: Егмонт; импринт "Анишър" Когато нюйоркчанката Рейчъл Чу се съгласява да прекара лятото с приятеля си Никълъс Йънг в родния му Сингапур, тя си представя спокойна семейна обстановка и неповторими мигове с любимия мъж. Родният дом на Ник прилича по-скоро на дворец отколкото на спокойна семейна къщичка.Това, което Ник е пропуснал да й спомене обаче, са няколко незначителни детай

Ревю | "180 секунди" - Джесика Парк

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Днес съм тук, за да си поговорим за книгата, която ме разчувства толкова много, че буквално плаках с часове. Книгата, която може би повърхностно погледнато изглежда лека и неангажираща, а отвърне разгърната преобръща светове... Става дума за  нашумялата скоро книга  "180 секунди" от Джесика Парк - една абсолютно  брилянтно написана история за приятелство, любов и най-вече за истините и трудностите на живота.   Автор:  Джесика Парк Година на издаване: 2019 Страници: 320 Корична цена: 15.9  лв. Издателство: ICU В началото на книгата се срещаме с Алисън - едно необикновено момиче, което не може да допусне никого до себе си. Израснала в десетки приемни семейства, тя се е научила да оцелява по свой собствен изстрадан закон: да не се привързва към нищо и никого, защото всичко е преходно и за кратко. Дори и след като е осиновена, тя все още не може напълно да се довери на любящия и всеотдаен Саймън, който прави всичко п

Ревю | "Дейзи Джоунс & The Six" - Тейлър Дженкинс Рийд

Здравейте, читатели и мечтатели! . . . Днес съм тук, за да ви разкажа за книгата, която ме разби емоционално и промени изцяло начина ми на мислене. Книгата, която изобщо не беше по моя читателски вкус, а сега вече е част от мен. Ако трябваше да ви я опиша с една - единствена дума, то аз бих казала, че е НЕВЕРОЯТНА. Най-сърцераздирателна история, която някога съм прочела, а чета много такива. Говоря за сравнително новата книга на книжния пазар - "Daisy Jones & The Six" от Taylor Jenkins Reid, която е налична на българския книжен пазар от 18 юли!               Автор: Тейлър Дженкинс Рийд Година на издаване: 2019г. Страници: 480   Корична цена:  18лв. Издателство: Locus Books Всички знаят за успешната рок група "Daisy Jones & The Six", но никой не знае защо се разделят във върха на своята кариера и известност... до момента, в който всичко ни се изяснява . 60-те години на 20 век: Дейзи Джоунс е самотно момиче в огромният Л.А.